Havermoutpap met rauwe cacao en blauwe bessen

Havermoutpap met rauwe cacao en blauwe bessen

Houd jij ook zo van lekkere, gezonde ontbijtjes? Ik ook! Het liefst zoet met lekker veel fruit, noten en zaden. Ik wissel dan ook regelmatig (plantaardige) kwark en granola met havermoutpap af. Ik eet eigenlijk alweer een aantal jaar havermout als ontbijt en inmiddels heb ik er al heel wat variaties mee gemaakt: gekookt in een pannetje, koud (overnight oats) en gebakken in de oven. Daarom deel ik vandaag graag een van mijn favo havermoutontbijtjes met je! Want zeg nou zelf: warme havermoutpap met een chocoladesmaak, dat wil toch iedereen? 😉

Recept: havermoutpap met rauwe cacao en blauwe bessen

Benodigdheden (voor 1 persoon):

– pannetje
– garde
– kommetje

Ingrediënten:

– 45 gram (biologische) havermout
– 200 ml (plantaardige) melk
– 1 el rauwe cacaopoeder
– 1 tl chia- of lijnzaad
– handje blauwe bessen
– handje druiven
– 1 mandarijn
– handje noten (bijv. walnoten en amandelen)

En zo maak je het:

– Was de blauwe bessen en druiven en schil de mandarijn.
– Doe het fruit alvast in een kommetje.
– Zet een pannetje met melk en havermout op een middelhoog vuur.
– Zet het vuur iets zachter en voeg de cacaopoeder toe. Roer met een garde.
– Laat het mengsel even pruttelen, terwijl je blijft roeren met een garde.
– Als je mengsel wat dikker van structuur is, dan is je havermoutpap klaar. (Let op: het moet niet te dun en niet te dik zijn, maar daar krijg je vanzelf wat meer gevoel voor.)
– Giet de havermoutpap in het kommetje over het fruit, de noten en het chia- of lijnzaad.

Tadaaa, je gezonde havermoutontbijtje is in minder dan 10 minuten klaar.

Enjoy!

Heb jij nog andere variatietips? Deel ze hieronder! 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *